معنی واقعی مدیریت ورزشی چیست؟

مدیریت ورزشی مانند چسبی است که یک سازمان ورزشی را در کنار هم نگه می‌دارد. این امر شامل هماهنگی تلاش‌های بخش‌های مختلف برای دستیابی به اهداف مشترک است. به عنوان مثال، تیم بازاریابی برای جذب هواداران و فروش بلیط تلاش می‌کند، در حالی که کادر مربیگری بر آماده‌سازی تیم برای موفقیت در زمین تمرکز دارند. مدیریت مؤثر تضمین می‌کند که این تلاش‌ها همسو بوده و به موفقیت کلی سازمان کمک می‌کنند.

مدیریت، به عنوان یک مفهوم، معانی متعددی دارد. این کلمه از فعل انگلیسی “to manage” گرفته شده است که به معنای تسلط، کنترل و رهبری است. این کلمه هم برای اشاره به انواع مدیریت و هم برای علمی که مدیریت را مطالعه می‌کند، استفاده می‌شود. در تئوری، تعاریف متعددی از مدیریت وجود دارد. با این حال، آنچه به طور جهانی درک می‌شود این است که این مسئله مربوط به مدیریت منابع مختلفی است که برای دستیابی به اهداف در تمام کارکردهای اساسی مدیریت حیاتی هستند: برنامه‌ریزی، سازماندهی، اجرا و نظارت.
مدیریت در ورزش را می‌توان به عنوان کسب و هماهنگی پویای منابعی که برای اجرای مأموریت سازمان‌های ورزشی ضروری هستند، شناخت، که به موجب آن مدیران تصمیم‌گیری می‌کنند و مسئولیت آنها را بر عهده می‌گیرند.
مدیریت ورزش یک حوزه چند رشته‌ای است که صنعت ورزش و مدیریت را با هم ترکیب می‌کند. به این ترتیب، مدیریت را با ذینفعان متعدد در حوزه ورزش می توان مرتبط دانست: سازمان‌های ورزشی، آژانس‌های بازاریابی ورزشی، نمایندگان، مراکز و تأسیسات ورزشی، مسابقات و رویدادهای ورزشی، تفریحات ورزشی، تولید کالاهای ورزشی، ورزشکاران حرفه‌ای و تیم‌های ورزشی.

https://vvarzesh.ir/?p=16220

دیدگاه خود را بنویسید